Tájékoztató a ki- és visszakapcsolásról

Ügyfeleinket számlalevélben értesítjük a villamosenergia-szolgáltatásért fizetendő összegről. A fizetendő összeget a számla fizetési határidejére kell rendezni. Kérjük, hogy a fizetési határidőre fokozottan figyeljen, mert a késedelmes napok után Társaságunk késedelmi kamatot számol fel, illetve fizetési értesítők kiküldése esetén, annak költsége is felszámításra kerül. (Az aktuális díjakat Üzletszabályzatunk M.5-ös melléklete tartalmazza.)

Áramdíj tartozás esetén kikapcsolási értesítő levelet küldünk, amelyben tájékoztatjuk a hátralék összegéről, illetve az összeg pontos befizetési határidejéről.

A befizetés elmaradása esetén, figyelemmel a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény 47.§. (7.) bekezdésben foglaltakra – fizetési határidő eredménytelen elteltét követően 63 nap elteltével élünk a kikapcsolási jogunkkal az adott fizetőszámhoz kapcsolódó szerződés(ek) szerinti fogyasztási hely(ek)en.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a kikapcsolást végző munkatársak nem fogadhatják el a tartozásának összegét a helyszínen, és nincs jogosultságuk felülbírálni a kikapcsolás megalapozottságát.

Visszakapcsoláshoz szükséges teendők

A visszakapcsolásra az üzletszabályzatunkban rögzített feltételek teljesítése mellett a felhalmozott tartozás hiánytalan rendezése, a visszakapcsolásnak ügyfélszolgálatunkon történő megrendelése, a ki- és visszakapcsolás 17 764 Ft, 2017.01.01-től 17 478 Ft díjának befizetése és a befizetések Társaságunk felé történő igazolását követő napon kerül sor. Tájékoztatjuk, hogy bankkártyával ügyfélszolgálati irodánkban is rendezheti tartozását.

Felhívjuk figyelmét, hogy a visszakapcsolást akár telefonon keresztül is megrendelheti, nem kell felkeresnie ügyfélszolgálati irodánkat! Ehhez nem kell mást tennie, mint:

1. hívja fel Telefonos Ügyfélkapcsolati Központunkat a helyi tarifával hívható 06 62 565 600 telefonszámon.

2. válassza az 5-ös: Kikapcsolt fogyasztási hely visszakapcsolása menüpontot

3. az egyeztetéshez a következő adatokra van szükség:

  • ügyfél elérhetősége, telefonszáma
  • Szerződéses folyószámla szám (megtalálható a számlán)

Az alábbi adatok megtalálhatók a szerelőink által a helyszínen hagyott beavatkozási lapon:

  • szerződő ügyfél neve
  • fogyasztási hely címe
  • mérő gyáriszáma
  • mérőállás, mérőhelyes kikapcsolás esetén

4. ügyintézőnk tájékoztatja Önt folyószámla egyenlegéről, illetve a befizetendő összegről, és egyben a számlát is kiállítja, mely tartalmazza a ki- és visszakapcsolás díját is, majd ismerteti a befizetés és annak igazolási módját, továbbá a visszakapcsolásra való időpont-egyeztetés menetét. A beszélgetés során természetesen lehetősége van folyószámlája, és a kikapcsolás megalapozottságának egyeztetésére is.

5. befizetését átutalással vagy a Posta Hivatalokban belföldi postautalványon, úgynevezett rózsaszín csekken rendezheti. A befizetési postautalványokon az alábbi adatokat kell kötelezően és olvashatóan feltüntetni.

  • A fizetendő tartozás, illetve a ki- és visszakapcsolási díjak pontos összege (számmal és betűvel feltüntetve)
  • VISSZAKAPCSOLÁSI DÍJ szöveg feltüntetése a feladóvevényre

Címzett: NKM Áramszolgáltató Zrt.

BUDAPEST

13700016-02799029 (NKM Áramszolgáltató Zrt. számlaszáma)

1910

  • Szerződéses folyószámlaszám (12 jegyű azonosítószám)
  • Ügyfél neve
  • Ügyfél címe
  • Ügyfél telefonszáma

A kitöltés során kizárólag Társaságunkkal szerződött ügyfelünk aktuális adatait, elérhetőségeit kérjük feltüntetni.

A fizetendő összegről munkatársunk tájékoztatja! Kérjük, hogy az adatokat helyesen és olvashatóan töltse ki!

Mit tegyek, hogy ne kerüljek kikapcsolás közeli helyzetbe?

Kérjük, ha Ön azt tapasztalja, hogy fogyasztása jelentősen alacsonyabb, mint a részszámlákon kiszámlázott összeg, akkor keresse meg Társaságunkat a részszámlák új értékének beállítása érdekében.

Amennyiben Ön nem jelzi Társaságunk felé, hogy a rész áramszámlákon elszámolt összeg az Ön valós fogyasztási értékétől eltér, és emiatt nem fizeti ki a fizetési határidőre a kiszámlázott összeget, a kikapcsolást a rész áramszámlák nem fizetése miatt is kezdeményezhetjük.

Tartozása befizetésénél, kérjük vegye figyelembe, hogy a banki átfutási idő több munkanap is lehet, ezért befizetését legkésőbb a kikapcsolási értesítőben feltüntetett fizetési határidő előtt tegye meg az értesítővel, vagy a hátralékos számlákkal együtt küldött csekken. Banki átutalás esetén a közlemény rovatban feltétlenül tüntesse fel a szerződéses folyószámla számot.

Tájékoztatjuk, hogy határidőn túli befizetés esetén, amennyiben a befizetett összeg nem kerül jóváírásra megfelelő határidőben a szerződéses folyószámlájára, akkor a kikapcsolásra sor kerül.

Mi történik, ha kikapcsolás után nem kérem a visszakapcsolást?

A kikapcsolást követő 30 napon túl, a szerződést felmondjuk, a fogyasztási helyet megszüntetjük. A mérő ismételt kihelyezéséhez (30 napon túl, de 1 éven belül) partnerszerelőtől kivitelezői nyilatkozat szükséges a mérőhely állapotáról. A kikapcsolást követő egy éven túl jelentkező ügyfelek a bekapcsolási feltételeket teljesítve új felhasználóként nyújthatnak be igénybejelentést Társaságunkhoz.

A villamosenergia-szolgáltatás megszüntetésének következményeiért Társaságunk nem vállal felelősséget.