Az NKM Áramszolgáltató Társaságcsoport a leginkább fogyasztóbarát szolgáltató

A Magyar Energiafogyasztók Szövetsége az Energiafogyasztók Díját 2012-es tevékenysége alapján az egyetemes szolgáltató és a hálózati engedélyes kategóriában is – mint a leginkább fogyasztóbarát magatartást tanúsító szolgáltatónak - az NKM Áramszolgáltató Társaságcsoportnak ítélte.

A Magyar Energiafogyasztók Szövetsége az értékeléskor többek között figyelembe veszi a magyarországi egyetemes és hálózati engedélyes szolgáltatók által a lakossági és a kisüzleti ügyfélkörben évente, a Magyar Energia Hivatal előírásai alapján elvégzett felhasználói elégedettségi vizsgálat eredményét. A kutatás tapasztalatai egyfajta tükröt jelentenek a szolgáltatók számára is saját tevékenységükről és a felhasználók igényeiről.

Az egyetemes szolgáltatói tevékenység vizsgálata során a megkérdezett háztartási ügyfelek a számlázásról, reklamáció-kezelésről, ügyfélszolgálat működéséről és a tájékoztatási tevékenységről mondhattak véleményt. A felmérésből kiderült, hogy a legtöbb tevékenység esetében az NKM Áramszolgáltató ügyfelei az országos átlagnál jóval elégedettebbek. A számla áttekinthetőségét és érthetőségét magasra értékelték, de az NKM Áramszolgáltató elégedettségi szintje a reklamációs ügyintézés esetében is meghaladja az országos átlagot. A háztartási ügyfelek különösen elégedettek még a számla érkezésével, pontosságával, az elszámolási módokkal, személyes ügyfélszolgálat működésével és a Társaság honlapjával, A korábbi évek érdekes tapasztalata, hogy többek között a válaszadó neme is befolyásolja a szolgáltatók megítélését A nők megengedőbben, a férfiak szigorúbban ítélik meg szolgáltatójuk teljesítményét.

A hálózati engedélyes értékelésénél az ügyfelek véleményezték a villamos energia ellátást, a műszaki ügyintézést, valamint a kiegészítő tevékenységeket. A lakossági ügyfelek elégedettsége nagy mértékben nőtt a környezet védelem, valamint a fogyasztásmérés területén.

A felmérésben résztvevő kisüzleti ügyfelek is úgy ítélték, hogy az NKM Áramszolgáltató által kiállított számla áttekinthetősége és a reklamációs ügyintézés az országos átlag feletti. Ugyanakkor a fogyasztók több rugalmasságot várnak a részszámla változtathatóságában.

Az elosztói tevékenységek megítélésénél a nem lakossági ügyfelek elégedettsége a hibajavításnál és a leolvasási időpont tartásánál mutatott jelentős javulást

Az NKM Áramszolgáltató Társaságcsoport számára kiemelt fontosságú a szolgáltatás minősége és az ügyfelek elégedettsége, de a jelentősen csökkentett árbevétel (az Egyetemes Szolgáltatás árrése 23%-al alacsonyabb, mint 2012-ben) a jövőben behatárolja a cég lehetőségeit.

Az NKM Áramszolgáltató Társaságcsoport megköszöni ügyfeleinek, hogy véleményükkel hozzájárultak ahhoz, hogy az elmúlt 17 évben már 13. alkalommal ítélték oda az Energiafogyasztók Díját a Társaságcsoportnak.